NEC heeft met ‘Voorschotje.nl’ een shirtsponsor gevonden voor het restant van dit seizoen, zo maakte Jacco Swart vrijdagmiddag bekend tijdens een speciaal belegde persconferentie. Voorschotje.nl is aanbieder van kleine overbruggingskredieten voor particulieren. Voorschotje.nl verzorgt daarmee een snelle en eenvoudige oplossing voor noodzakelijke, plotselinge uitgaven door middel van minileningen die via internet en SMS aangevraagd kunnen worden.
Jacco Swart toonde zich content met de nieuwe partner: "We zijn erg tevreden met Voorschotje.nl als nieuwe shirtsponsor. We hebben met hen een jonge en dynamische partner getroffen die shirtsponsor bij NEC wordt om haar merk en dienstverlening veel meer bekendheid te geven. Het business model van Voorschotje.nl is overzichtelijk, waarbij het belang van de consument veel aandacht krijgt. Het shirtsponsorschap bij NEC is bij uitstek geschikt om meer naamsbekendheid te genereren en om daarbij ook een inhoudelijke boodschap over te brengen."
Ook Gert Roepel, Algemeen Directeur van het uit Berkel en Rodenrijs afkomstige, Voorschotje.nl was zeer te spreken over de deal: " NEC is een mooie club en die kwam precies voor ons op het juiste moment voorbij. Het is een goede match en eigenlijk waren wij er binnen zeer korte tijd uit, omdat we dicht bij elkaar lagen met de door beide partijen gestelde voorwaarden. We willen de naam en diensten van Voorschotje.nl landelijk aan een groot publiek kenbaar maken. Hiervoor is het shirtsponsorschap met NEC natuurlijk perfect omdat we daarmee direct een miljoenenpubliek bereiken via een stabiele eredivisieclub."
Over de hoogte van de aan de deal verbonden geldsom zijn geen mededelingen gedaan. Wel benadrukte Swart dat met deze deal de exploitatie richting sluitend gaat, sowieso met de transferinkomsten van de afgelopen maanden in het achterhoofd. Verwacht wordt dan ook dat in november uit zorgencategorie 1 van de KNVB zal geraken. Overigens is de deal tot stand gekomen met behulp van Voetbal.Nederland B.V., een organisatie die onder meer zich heeft gespecialiseerd in het bij elkaar brengen van (potentiële) sponsoren en voetbalverenigingen. Ook de onlangs afgesloten deal met Domino’s Pizza kwam tot stand met medewerking van Voetbal.Nederland.