De combinatie tussen NEC en een hoofdsponsor blijkt nog altijd niet een goede te zijn. Nadat afgelopen seizoen eerst Energy 4 All en Voorschotje.nl als naamgever op het shirt fungeerden, kwam er een half jaar geleden opnieuw een nieuwe hoofdsponsor. De accountantsorganisatie Flynth tekende een contract dat het bedrijf voor een half jaar aan NEC verbond. Deze verbintenis wordt niet verlengd en dus moet NEC opnieuw op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor.
De directie van Flynth heeft aangegeven dat de doelstelling van het shirtsponsorschap behaald is. Wim Schipper, voorzitter van de Raad van Bestuur van Flynth daarover: "Flynth ambieerde na de fusie van GIBO Groep en Flynth adviseurs en accountants op doeltreffende wijze de landelijke naamsbekendheid van de nieuwe naam Flynth te verhogen. We hebben destijds een zorgvuldige afweging gemaakt om het beschikbare budget te investeren in shirtsponsoring bij een gevestigde club als NEC.”
“Het is een uitstekend instrument gebleken om een miljoenenpubliek te bereiken. Ondanks dat we in het nieuwe seizoen geen shirtsponsor zijn, blijven we via onze vestigingen in de regio Nijmegen als sponsor verbonden aan NEC Het is een club met veel potentie, die we op deze manier een warm hart blijven toedragen."
Bart van Ingen, commercieel directeur NEC: "Uiteraard is het spijtig dat Flynth de overeenkomst niet verlengt. Maar het was bekend dat het vooralsnog een overeenkomst van een half jaar was en het is plezierig dat Flynth dankzij het shirtsponsorschap haar naam heeft weten te vestigen. Je naam verbinden aan een club als NEC biedt immers ongekende mogelijkheden om doeltreffend je communicatiedoelstellingen te realiseren."