NEC heeft plannen om haar eigen Netflix te beginnen, genaamd NECflix. Op dat platform wil de club afleveringen gaan streamen waarin de spelers de hele week in aanloop naar een wedstrijd worden gevolgd. Met deze plannen treedt NEC in de voetsporen van Feyenoord en FC Utrecht, die allebei ook een eigen documentaire over zich lieten maken het afgelopen seizoen.
NEC wil de komende jaren uitgroeien tot een stabiele Eredivisieclub. Volgens Wilco van Schaik kan dat door nieuwe verdienmodellen te creëren bij de Nijmeegse promovendus. “Die nieuwe verdiensten zullen we niet zo zeer halen uit de dagen dat er in De Goffert gevoetbald wordt, aangezien onze publieks- en sponsortribunes toch altijd wel nagenoeg vol zitten. Je moet vooral denken aan de ‘non matchdays‘ , waar nog altijd veel rek in zit”, aldus Wilco van Schaik tegenover SportNext. Daarmee doelt hij bijvoorbeeld op exclusieve beelden uit de kleedkamer of van trainingspartijen die te zien zullen zijn op NECflix.
Onderzoek heeft volgens de algemeen directeur uitgewezen dat NEC een potentiële fanbase heeft van 100.000 mensen. Met NECflix kan de nieuwe eredivisionist een veel grotere doelgroep aanspreken dan de 12.000 fans die in het stadion zitten. En die grotere doelgroep betaalt ook nog eens voor een abonnement op het nieuwe streamingplatform. Van Schaik heeft vertrouwen in de toekomst van NEC: “Nijmegen is een voetbalgekke stad en NEC is een volksclub die enorm leeft. Mede dankzij onze investeerders kunnen we de komende jaren echt grote stappen zetten.”