Dat NEC weer leeft in Nijmegen is een understatement. Sinds de promotie en zeker na afgelopen seizoen is het rood-groen-zwart van de club veelvuldig te zien in de Keizerstad. De shirtverkoop van NEC profiteert daar optimaal van.

Het 4Daagseshirt werd door de club al zo’n 2000 keer verkocht en dit loopt ook na het wandelevenement in de stad nog altijd op. Het aantal is voor NEC-begrippen erg veel, al is het te merken dat de club het de laatste jaren goed doet, want alle shirts verkopen tegenwoordig erg veel. Dinsdag presenteerde NEC het nieuwe thuisshirt voor komend seizoen.

NEC bracht in samenwerking met De 4Daagse en Stichting Vierdaagsefeesten een uniek shirt op de markt. Hierin spelen de Nijmegenaren de oefenwedstrijden tijdens de voorbereiding. Ondanks dat de reacties in eerste instantie niet overweldigend waren, was het shirt tijdens de 4Daagseweek overal in en rond Nijmegen te zien.

Tekst gaat verder onder de video.

Uitshirt

Ook het lichtblauwe uitshirt, waar NEC het Eredivisieseizoen in afsloot tijdens de 1-4 zege op Almere City, is in trek bij de supporters. Dit shirt ging al rond de 1500 keer over de (digitale) toonbank en kwam anderhalve maand eerder uit.

Het warming-upshirt is misschien wel de meest opvallende in dit rijtje. Gelijk na de lancering werd het shirt enorm goed verkocht en inmiddels is dit item zelfs al uitverkocht in de fanshop van de Nijmegenaren.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Stijn van Gassel in het warming-upshirt van NEC.

Voorraad

De club had zelf schijnbaar niet zo’n rekening gehouden met de enorme verkoop van de shirts. Met een uitverkocht warming-upshirt en het uitshirt nog maar in een aantal maten beschikbaar, zullen sommige fans moeten wachten totdat zij hun favoriete shirt aan kunnen schaffen. Pas eind 2024 wordt de voorraad aangevuld.

Foto’s: Orange Pictures