Het marketingteam van NEC is er een jaar mee bezig geweest, maar de plannen voor het 4Daagseshirt zijn eindelijk werkelijkheid geworden. Het samenbrengen van partijen zoals de 4Daagse, de Vierdaagsefeesten en alle betrokken partners en sponsoren, bleek een behoorlijke uitdaging.
Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, is zeer te spreken over het nieuwe Vierdaagse tenue. “Het vergt veel voorbereiding. Je ziet dat de club enorm leeft en het is leuk om dat goede gevoel te kunnen uitdragen, zodat ook de 4Daagse ervan kan profiteren. Bovendien willen we graag verbinden en dat kunnen we nu ideaal doen.” Ondanks dat het geen jubileumjaar is voor de Vierdaagse, komt het shirt toch dit jaar uit. “Het idee leefde al langer en op een gegeven moment moet je het gewoon een keer doen”, aldus Van Schaik.
De KlokgGroep zal als hoofdsponsor op het shirt staan, in plaats van Nexperia. Dit komt doordat KlokGroep al lange tijd betrokken is bij de ontwikkeling van het shirt. De directie van Nexperia heeft hiervoor samen met NEC groen licht gegeven, als dank voor de vele jaren van samenwerking tussen De Klokgroep en NEC.
Voorproefje
“We hebben er duizenden ingekocht en als ik er vrijdag tijdens de optocht veel mensen mee zie rondlopen, wil ik spreken van een succes”, zegt de algemeen directeur. NEC hoopt dat het shirt niet alleen een commercieel succes wordt, maar ook dat het de trots van de stad laat zien. Het shirt is vanaf 60,- euro verkrijgbaar en je krijgt bij het laten zien van je seizoenkaart tien procent korting. “Ik vind het een mooi shirt, echt Nijmegen, maar hij valt wel een beetje klein”, zegt iemand die net zijn shirtje heeft bemachtigd.
Tekst gaat verder onder het Instagram-bericht.
Naast het nieuwe uit- en trainingstenue, is dit het derde shirt dat in de Nijmeegse fanshop hangt. Ook vorig jaar heeft NEC samen met Robey verschillende shirts gemaakt en dit is een weg die de club wil blijven inslaan. “We staan aan de vooravond van een unieke periode voor onze club wat betreft de tenues. We gaan de komende jaren veel meer doen en dit was ook een voorproefje”, aldus de algemeen directeur na de presentatie.
Het shirt zal voor het seizoen 2024/2025 alleen gebruikt worden tijdens de voorbereiding. Het nieuwe tenue voor het reguliere seizoen zal daarom pas na de Vierdaagse worden gepresenteerd. “Alles is bij ons al bekend, want ook met zo’n shirt ben je een jaar bezig, dus we zijn het nu aan het introduceren. Dit doen we ook in samenwerking met Nexperia, net zoals met het uitshirt. Maar ook in het nieuwe thuisshirt zitten weer mooie details. Voor nu focussen we ons op dit shirt en de Vierdaagse, en zullen we er snel mee komen.”
Foto: ForzaNEC