Gebruikersnaam
Wachtwoord

NEC dankzij Djuricic onderuit tegen Heerenveen
Geplaatst op: 16-03-13 om: 20:39 door:
Door: Sander

In een koude Goffert heeft NEC zaterdagavond met 1-3 verloren van SC Heerenveen. In de tweede helft opende Boymans de score voor de Nijmegenaren. Enkele minuten later bracht Finnbogason de stand al weer in evenwicht. Djuricic tekende met twee doelpunten aan voor een eindstand van 1-3. 

NEC kon de punten goed gebruiken, nadat het eerder thuis met ruime cijfers ten onder ging tegen Feyenoord (0-3). Vorige week werd ook tegen Heracles Almelo verloren. Ondanks vele kansen ging de bal er aan Nijmeegse zijde niet in, terwijl Everton er aan de andere kant weinig moeite mee had. Hij troefde zowel Bovenberg als Babos af en zorgde hiermee voor de enige treffer van de avond: 1-0. Marco van Basten krijgt zijn ploeg juist aan het voetballen de laatste weken. Er werd gewonnen van FC Twente en NAC Breda, terwijl vorige week ook PSV zonder punten moest terugkeren naar Eindhoven. Heerenveen zegevierde in eigen huis met 2-1, de ploeg van Dick Advocaat had weinig te vertellen. Op de ranglijst kwam Heerenveen nog dichter bij NEC te staan, waardoor er nog meer druk op het onderlinge duel kwam te staan.

Het spel begon aan beide kanten iets of wat gehaast. NEC zette veel druk op de tegenstander, waardoor de Friezen het lastig hadden in de opbouw. Al na vijf minuten zette Djuricic Heerenveen bijna op voorsprong. Een vrije trap van Joey van den Berg werd getoucheerd door de muur, waardoor Babos moeite had om de bal te keren. Uiteindelijk kwam de bal terecht bij Djuricic, die rakelings naast schoot. Aan de andere kant was het ook bijna raak. Een vrije trap van Koolwijk werd slecht gekeerd en de bal kwam zomaar voor de voeten van de vrijstaande Kavin Conboy. De linksback schoot de bal echter vol op Heerenveen-goalie Nordfeldt. De kansen voor de Nijmegenaren bleven maar komen in de beginfase. Op een afvallende bal na een vrije trap van Koolwijk, schoot Van der Velden hard op doel, maar zijn schot werd knap gepareerd door de Zweedse doelman van Heerenveen.

Hoewel NEC de betere partij was, begon het aantal kansen voor de Nijmegenaren wel af te nemen. Heerenveen had het nog altijd moeilijk; NEC zette veel druk en met goed verdedigend werk van de defensie werden veel passes van de Friezen onderschept. Na ruim een uur spelen kon Djuricic met snelheid op Babos af. Hij plaatste de bal voor de voeten van Finnbogason, die de bal echter niet in het doel kreeg vanwege paraatheid bij Babos. Met een knappe redding hield de Hongaar de stand in evenwicht. Enkele minuten voor rust stopte de NEC-doelman opnieuw een schot van Finnbogason, die deze keer alleen op de keeper af kon. Heerenveen moest het in de eerste helft vooral hebben van snelle acties en counters, terwijl NEC de meest voetballende ploeg was. Toch werd er ondanks enkele grote kansen niet gescoord in de eerste helft en ging men rusten bij een 0-0 stand. 

De eerste grote kans in de tweede helft kwam op naam van Koolwijk, die met een geplaatst schot Nordfeldt wilde verrassen. De Heerenveen-goalie voorkwam echter met een katachtige reactie een Nijmeegse goal. Na ruim een uur spelen kwam er een doorbraak aan de kant van NEC. Van der Velden kon na een snel genomen vrije trap van Koolwijk af op de goal van Heerenveen. De middenvelder legde de bal met gevoel af aan Ruud Boymans, die de bal op koelbloedige wijze in de linkerhoek krulde: 1-0. Koolwijk moest even later noodgedwongen het veld verlaten en werd vervangen door Roorda, die direct aan moest zien dat Heerenveen de gelijkmaker binnen schoot. Slordigheid achterin zorgden ervoor dat de spits zijn twintigste doelpunt van het seizoen kon maken. Een eerdere redding van Babos bleek niet voldoende en dus was de stand acht minuten na de openingstreffer al weer in evenwicht. 

Heerenveen leek eindelijk wakker te zijn geworden en ging snel op zoek naar de voorsprong. Het duurde slechts drie minuten tot die 1-2 ook daadwerkelijk viel. Filip Djuricic zorgde met een prachtige krulbal over Babos voor de voorsprong van Heerenveen: 1-2. Als reactie op de tegengoal bracht Pastoor zowel Platje als George in de ploeg, hopend op meer dreiging van zijn ploeg. NEC werd vooral nog gevaarlijk uit corners, maar ook doelman Nordfeldt lette goed op. Enkele minuten voor tijd vloog een kopbal van Boymans, na een goede voorzet van Platje, nog maar net over. Aan de andere zijde maakte Djuricic een einde aan de spanning. In blessuretijd kon hij alleen af op Babos; hij schoof de bal rustig onder de doelman door en besloot hiermee de wedstrijd: 1-3. 

Volgende week is er interlandvoetbal en wordt er niet gespeeld in de Eredivisie. Wel oefent NEC op vrijdagmiddag om 14:30 uur tegen Sparta Rotterdam op het terrein van AWC uit Wijchen. Over twee weken, op zondag 31 maart, zal NEC afreizen naar de Amsterdam Arena voor het uitduel met Ajax. De wedstrijd begint om 16:30 uur.

Wedstrijdverloop
62 1-0: Boymans.
70 1-1: Finnbogason.
73 1-2: Djuricic.
90+ 1-3: Djuricic.

Opstellingen
NEC: Babos; Will, Van Eijden, Cmovs (76 Platje), Conboy; Plsson, Van der Velden, Koolwijk (67 Roorda); Falkenburg, Boymans, Rieks (79 George).

SC Heerenveen: Nordfeldt; Van Anholt, Gouweleeuw, Zomer, Kum (30 Raitala); De Roon, Kums, Vd Berg; El Ghanassy (87 Van la Parra), Finnbogason, Djuricic. 


Plaats hieronder een reactie op dit nieuwsbericht
Let op! U moet geregistreerd zijn om te kunnen reageren
Henny, maar ik snap die ouders in deze dan ook niet.
Het is maar voor een enkeling weggelegd om de top te halen, laat staan bij PSV waarin hun eigen jeugdspelers die richting selectie gaan, vaak wegmoeten.( Zeeffuik )
En ook zo'n jongen als Ivo Rossen, wel een tijd geleden kon de stap niet maken, en slijt nu zijn voetbaldagen in Belgie.
Als die jeugdspelers goed genoeg zijn voor NEC 1 , halen ze top bij voldoende talent toch wel.
Voorbeelden genoeg, want je kunt toch zeggen, dat Nuytinck en Cilissen de goede juiste stappen hebben gemaakt en juist door geleidelijkheid naar betere clubs zijn getransfereerd.
janP., 18-03-13 12:17
robbie wat een treurwilg ben je zeg...het is toch zo ze hangen de dikke lul uit en willen allemaal deel uitmaken van het ooh zo familiaire NEC gevoel ...op het veld moet het gebeuren daar kun je mee op de kaart komen te staan niet met gezelligheid daar win je niks mee..
RGZNMGN, 18-03-13 12:00
PSV SHOP BIJ NEC ACADEMIE

Aan het eind van dit seizoen zullen 4 spelers vanuit de NEC academie overstappen naar PSV . Deze spelers en ouders slaan adviezen van NEC in de wind en gaan in op de lucratieve weerspiegelingen en aanbiedingen van PSV.
In deze geld de pot verwijd de ketel dat hij zwart ziet . Dit gezien de discussie enkele maanden geleden met betrekking de jeugdspeler die van PSV naar Ajax ging. Het is en blijf jammer dat grote clubs de kleine niets gunnen.
Henny, 18-03-13 10:43
weet je wat ook zo'n lachertje is...de aftrap van NEC. elke keer weer ..alle wedstrijden zo. tik tik en de bal een ros naar voren geven...na drie seconden voetballen alweer balverlies !! ik wil het zeker niet overdrijven maar ik denk dat er iets goed mis zit tussen de oren van de spelers en/of trainer
Ans, 18-03-13 10:07
Weet je wat ik nu zo erg vind, lees ik de krant vanochtend, geven ze zelf aan dat het positiespel niet meer zo is als weken geleden.
Nou als het team dit weet, mag mij iemand uitleggen, waarom al die vuurpijlen dan richting ? er in zitten.
En Heerenveen was niet het team, vooral in de 1e helft die ons niet liet voetballen,
Ik snap het echt niet, als je dit constateert, waarom zorgt er niemand voor dat dit ophoudt, met lange halen naar het niemandsland schieten.
Als je dit in de jeugdteams doet, ook bij NEC academie, wordt je er uit gehaald.
Je haalt je zelf toch uit het spel, dat weten ze toch zelf wel, mag ik veronderstellen.
janP., 18-03-13 09:58
Ik heb bewust gewacht met reageren tot de eerste frustratie over de verloren wedstrijd wat was weggeebt. Zelden ben ik zo teleurgesteld geweest in "onze jongens" als nu. Laten we asjeblieft niet meer praten over Play-offs en Europees voetbal, want dat gaat hem echt niet meer worden. Met ons programma gaan we nog zeker een paar plekken zakken. Ik schat in dat we zo rond de twaalfde plek gaan eindigen. En dat is waar we horen met de beleving die ik gezien heb. Tevens wens ik onze trainer alle wijsheid toe die nodig zal zijn om deze negatieve spiraal te doorbreken. De komende twee weken kunnen mooi gebruikt worden om links en rechts wat batterijen op te laden en weer wat neuzen dezelfde richting op te ktijgen, want dat lijkt me geen overbodige luxe. Maar een ding staat bij mij voorop; dit is MIJN club, en die zal ik NOOIT laten vallen! Kom op mensen, probeer je teleurstelling het niet te laten winnen van je clubliefde. Nuilen mag, ik doe het ook wel eens, maar laten we proberen om niet te vergeten dat er ook wel weer een tijd zal komen dat we weer wat te vieren zullen hebben, al weet ik zo gauw niet wat dat zou moeten zijn op dit moment. Come on, NEC!
m@rtje, 17-03-13 20:58
Jozzie,Robbie en JanP, Ik zou het niet verstandig vinden als jullie afhaken . Jullie mening is nodig voor het evenwicht op dit forum al zijn alle drie de meningen anders maar hebben wel het zelfde doel. Maar dat doel hebben ook 98 % van de andere reactie`s. Echter is het zo dat iedereen zijn eigen taalgebruik reflecteert in hun reactie`s . Een taalgebruik die ook niet de mijnen is . Maar hoe we het ook zeggen we bedoelen allemaal het zelfde . De een positief en andere negatief weer een ander gericht op de trainer of is gericht op de speler(s) Maar allemaal willen we zeggen NEC is de club die in ons hart zit. En laten we niet vergeten dat is liefde voor zijn NEC. Het zijn niet die investeerders die op het veld staan . Supporters zitten op de tribune en hebben geld over om te zien wat er op het veld gebeurt. Ze hebben geen geld betaald om te zingen/schreeuwen dat doen ze als ze daar behoefte aan hebben,als ze het niet doen is dat geen misdaad wat hoort bij de normen en waarden in de voetbal wereld. Maar deze Supporters weten wel dat er +/- 40 man rondlopen (spelers en technische staf) die met elkaar 8 miljoen aan budget opmaken.Dat is gemiddeld wel .200.000,= per seizoen per persoon dat is toch aardig voor het beoefen van je hobby. Is het dan zo vreemd dat supporters gefrustreerd raken . En dat uiten . Dat betrokkene (spelers/trainer)hier lezen wat algemene de indruk is over hen is niks mis mee .Een stukje zelfs reflectie is in deze niet verkeerd . Als ik overigens links en rechts het taal gebruik van de diverse spelers trainers of voetbal analistenis hoor . Vallen diversen reactie`s in het niet. Sommige van ons krijgen er misschien wel rode oren van. Maar een vogel zingt zo als hij gebekt is daarom zijn er ook zoveel vogels.Het ligt niet aan de supporters dat deze spelers hier spelen maar aan de hebzuchtige spelers/trainers zelf die alleen maar meer willen hebben bedragen vragen die niet in verhouding staan met prestaties . Als er bij de spelers/trainers net zo veel club liefde was als bij de supporters zou het wel goed komen. Maar helaas ze zijn al aan het kijken hoeveel ze volgend jaar moeten verdienen . Eigenlijk moet we zeggen deze mensen zijn te lui om te werken daarom moeten ze blij zijn nu hun hobby te mogen uitoefenen. Echter willen ze er zoveel uithalen dat ze naar hun voetballeven ook niets meer willen doen.Dit in tegenstelling tot de supporters wereld wijd die moeten werken om te kunnen betalen om hun seizoenkaart te krijgen.Mogen ze dan een mening hebben ?
Henny, 17-03-13 20:56
Ik hoop dat ze het allemaal lezen.....weten ze meteen hoe de achterban er over denkt. En iedereen mag hier schrijven hoe hij er over denkt...en hoe hij over iemand denkt maar inderdaad het moet wel op een nette manier gedaan worden.....scheldwoorden op de man moeten hier zeker achterwege blijven
Ans, 17-03-13 20:22
Tuurlijk lezen de spelers dit ook. Zou ik ook doen als speler. Het is heus niet de bedoeling om spelers af te zeiken, maar misschien dat ze er wat van opsteken. Zitten best nuttige opmerkingen tussen. Ik heb ooit hier eens een opmerking gemaakt over Worm die niet tegendraads inkopte. Een week later deed ie het wel. Of ie het gelezen heeft weet ik niet, maar vanaf de kant zie je dingen soms beter he.
Aqua07, 17-03-13 16:45
Een beetje investeerder die dit leest Jan, gaat lekker wat anders doen met z'n centjes.....
Robbie, 17-03-13 16:05
En investeerders, laatste zin , Robbie?
janP., 17-03-13 15:55
Jozzie, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat ik voorlopig ook maar even van dit forum afscheid neem, voordat ik depressief word. Uiteraard is iedereen , ik ook, teleurgesteld in de resultaten van de afgelopen weken. Maar zelfs dat we stevig op de 7e plek stonden, loopt bijna iedereen hier te nullen.
Ik ben ervan overtuigd dat alle spelers en trainers hun stinkende best doen, maar de supporters hier zien gewoon niet de kwalitatieve beperkingen van ons NEC.
Ik vind het onbeschoft hoe hier over hen gesproken wordt, en hoop dat de hele selectie niet meeleest, want dan raken ze helemaal geen bal meer.
Misschien worden we doordeweeks teveel getrakteerd op mooi Europees voetbal, of het is jaloezie richting Arnhem , ik weet het niet.
Maar ik distantieer me volledig van het op de man afzeiken van spelers en trainers.......
Robbie, 17-03-13 14:56
Wat een toon hier. Ik haak voorlopig af met mijn mening op deze plaats. Wees allemaal eens inhoudelijk en natuurlijk ook kritisch. Maar dan niet zo als hier gebeurt...
Forza NEC!
Jozzie, 17-03-13 13:38
RGZNMGN, je capslock staat nog aan.
Redactie ForzaNEC.nl, 17-03-13 13:34
liever een oliesjeik dan een investeerder met een clubhart die alleen maar dik doet en niks van de grond brengt.... INVESTEREN MOET JE NU DOEN NIET OVER TWEE JAAR ALS DE BOEL DOOD IS EN VELE CLUBS LANGSZIJ ZIJN GEKOMEN ...MEN MOET NU AL BEPALEN WAT NODIG IS BLIJVEN OP DE GOFFERT OF WEG UIT DE GOFFERT IN HET BELANG VAN DE CLUB MET BETREKKEING TOT VERDERE DOORGROEI...BOUW ZELF IETS HEREN INVESTEERDERS...NIJMEGEN WACHT OP JULLIE ...
RGZNMGN, 17-03-13 13:16
voor mij zijn het dus LAMBALLEN!!!
RGZNMGN, 17-03-13 13:13
jeremy ...laat je niks wijsmaken die investeerders willen niks .....ja ze hebben de ambitie om voor plaatsen 7 tot en met 12 te gaan...het is erg lachwekkend ..dikke lul uithangen dat je investeerder bent maar niks doen ...net zoals oranje blauw sponsoren en de leden het teneu laten betalen met de text ouwehands dierenpark...zo kan ik ook sponsoren...het word een vervelnd jaar denk ik ...ik zie die arnhemmers wel kampioen worden...Nijmegen in diepe rouw... pastoor is een eigenwijze bralkaak ..elke week spelen er anderen en legt hij bommetjes in de selectie...eerst met sno dan weer met conboy al dan niet terecht en nu weer met platje... die man spoort niet en zo kweek je never noiit geen eenheid...ook wat de huurlingen betreft valt het me tegen die begonnen goed maar delen ook mee in de malaise van de laatse wedstrijden...ik heb het al zien aankomen een vrije val en dat op een moment dat je juist moet pieken .. ze worden alleen maar gemakzuchtiger ...ook is het tekenend dat men er wel vanuit ging dat men wel even 7e zou blijven hahah utopie ...kijk maar eens wie er op de deur kloppen we zakken als een baksteen en het seizoen is nu al bijna over..tegen ajax krijg je weer een zeperd en dan krijg je lastige weken tot aan het eind van de competietie ik denk dat men nog maximaal een punt of 8 a 9 zal pakken dan houd het op
RGZNMGN, 17-03-13 13:11
NEC breed draait niet best. Sportief draait geen een team nu lekker. Jeugd en beloftes verliezen week naar week en het 1e lijkt nu ook besmet. Het platvorm van NEC moet snel veranderen. Investeerders partners moeten duidelijk gaan maken wat ze met NEC willen in de toekomst. Het is nu teveel pappen en nathouden. Sfeer. Ja het was gisteren erg doods. Maar het slechtste publiek vind ik onzin. Tenslotte zitten er bijna wekelijks 12.000. En we zijn geen Spanjaarden of Brazilianen. Het carnaval moet eerst van de mat komen dan ontwaken wij pas uit deze winterslaap.
Aqua07, 17-03-13 11:47
Ik zie die hele kut inversteerders niet wanneer gaan ze wat doen man of willen ze wachten tot het jaar 2300 fzo
En dit is gwn lachwekkend flut voetbal
We gaan volgend jaar nog domme dingen doen want die koolwijk gaat gratis er uit geloof me maar en die v velden ook en de hele andere rambam
FLUT TEAM!
En merk je het ook niet dat sinds dat alex pastoor zijn contract heeft verlengd het alleen maar NOG FLUTTER WORD WEG MET PASTOOR
Jeremy, 17-03-13 11:12
@marcelo
Ja geweldig die investeerder uit arnhem, en geweldig dat hij er (nog)zoveel geld in pompt(en weer 30miljoen euro verlies heeft geleden, die hij mag bijleggen). Dit is allemaal korte termijn politiek!! Wat als hij over een jaar de stekker eruit trekt, wat als bony straks voor 15miljoen verkocht word (we weten wat voor resultaten ze dan halen, zelfs ons nec wint er dan van)En ja wij zullen als grootste doel hebben play-offs te spelen en proberen bij de eerste 8/9 te eindigen, net als al onze concurrenten met ongeveer dezelfde begroting. En het ene jaar steekt de ene club erboven uit en het andere jaar weer een ander. Maar wij zullen nooit voor de eerste 4 plaatsen gaan voetballen!!!Kijk naar twente, eerst kampioen worden, dan worden al je beste spelers weer weggekocht en mag je hopen dat je europees gaat spelen.(ja de supporters staan op de banken daar:-(. En wat betreft dat opstootje, nou dat mag gerust van mij bij zn gezapig potje, waren er maar meer die met het mes tussen de tanden speelden. Nee je lekker als een stel makke schapen in eigen huis laten afmaken, dat is geweldig om te zien!!
raymond, 17-03-13 10:23
Vertel mij waar die ploeg is gebleven die eerst bij vlagen wel heel aardig combinatievoetbal op de mat legde. Bij vlagen, ik zeg het nog maar een keer. Ik zie het nu nagenoeg niet meer. Ik heb het over de periode voordat Foor in zijn vorm dip viel. Falkenburg en Boymans leken versterkingen maar deelden gisteren ook in de algehele malaise. Van Falkenburg had ik (zeker gisteren als het er op aan komt) meer verwacht. De samenvatting leek nog heel wat, maar wie anderhalf uur heeft zitten blauwbekken weet wel beter. Enfin, Alex vertel het mij, vertel het ons. Ligt het aan Foor, ligt het aan de tegenstander, ligt het aan het weer, ligt het aan jou of aan mij/ons?
b000ts, 17-03-13 10:19
Ik had me voorgenomen van te voren niet al te negatief ingesteld te zijn en net als velen hier te gaan kijken met zin in een lekkere pot voetbal. Nou, daar werd niet aan meegewerkt door NEC. Het was de slechtste wedstrijd van het seizoen. De koek is blijkbaar al geheel op. Geen idee wat het strijdplan was, want er was niets van zichtbaar op het veld. Zoveel slechte passes, zoveel doelloos geren en gedoe.De hele verdediging kan op de schop, wat een drama. Alle wissels maakten het zo niet nog erger (Roorda zonder conditie en idee en oh mijn god..George, man man man). En dan nog dat idiote mee-verdedigen in de 16 bij een corner, je gaat toch niet met 10 man voor Babos staan? Zo kun je dus nooit snel een aanval opzetten. Ik vind het schaamteloos tegenover een volle Goffert. Besluit dan van te voren dat je er klaar mee bent, scheelt een hoop ergernis en kan iedereen lekker thuis blijven. Het was een trieste avond en dat sfeervak kan ook per direct opgeheven worden. Leek meer op een stiltecoupe.
Martijn, 17-03-13 10:19
Ik ben het niet vaak met je eens Ans, maar nu moet je ik je toch volkomen gelijkgeven betreft de sfeer in het stadion. Echt walgelijk. Wat een trieste bedoeling die sfeer. Alleen als bijvoorbeel van der Velden een opstootje veroorzaakt komt het publiek tot leven, niveau 0 noem ik dat en alleen maar uit op agressie. Ga je ploeg eens steunen met 5000 man tegelijk ofzo, net zoals ze dat in De Kuip of in Breda en Enschede doen. Dit wordt nooit wat. Achterlijke #samenbeterNEC. #SamenbeterNEC staat alleen voor nog meer commercile acties en uitgingen, maar daar willen Bluyssen en van Ingen natuurlijk niets van weten, maar het is toch wel echt zo!

Betreft de investeerders heb ik er ook geen goed gevoel over. Was leuke grootpraat, en Derksen praat net zo makkelijk mee op RTL7 en in het weekblad VI, maar feitelijk komt het er op neer dat we gewoon nooit structureel in het linkerrijtje zullen eindigen, aangezien we daar de kwaliteiten en spelers niet voor hebben.
Jordania is niet voor niks hier langs geweest om NEC over te nemen, maar wij blijven lekker sociaal, willen lekker onze clubcultuur behouden en lekker blij gaan doen tegen Vitesse zo van 'Wij hebben onze club niet verkocht aan een of andere crimineel uit het Oosten'. Nee, maar stiekem willen we wel allemaal structureel bij de eerste 8 eindigen en dat zou alleen maar kunnen door middel van een investeerder met heel veel miljoenen.
Van dat schijnheilige gedoe wordt ik ook schijtziek. Iedereen heeft schijt aan de buitenwereld in Arnhem, iedereen, en terecht. Voetbal draait tegenwoordig om geld en nog eens geld. De prijzen worden gepakt door middel van grote investeringen en het boeit me echt niet hoe, als het maar gebeurt, zo denken supporters van Vitesse ook.

Nu kun je zeggen ga lekker naar Arnhem toe of koop een seizoenkaart voor Vitesse, dat zeker niet. Ik ben en blijf voor altijd NEC'er en zal ook nooit een seizoenkaart of kaartje kopen voor Vitesse, maar ik wil duidelijk maken dat we zo'n investeerder best kunnen gebruiken hier, want met die k*ut gemeente komt er nooit wat van!
Marcelo, 17-03-13 09:59
Mooi Kyle dat je nog zo (naief) optimistisch bent, maar de realiteit is helaas anders. Als we al meer kwaliteit hebben als H'veen of een ADO (wat ik al betwijfel) waarom komt dat er dan niet uit ? En niet een enkele keer, maar op 3 uitzonderingen na, elke week niet ?
Nee, onze begroting geeft plek 12 en we mogen blij zijn als we die halen. Dan zijn wij weer blij toch ?
Waar blijft trouwens meneer Pastoor met z n reactie of moet hij die nog verzinnen ? Nee wees reeel en eerlijk,wij hebben de eerste compt.helft heel veel geluk gehad met het verzamelen van de punten, niet met groots voetbal en nu het erop aankomt, vallen we genadeloos door de mand, incl. meneer Pastoor met z n mooie theorieen. Erg jammer, ik had het ook graag anders gezien, maar zo hebben we in Europa al helemaal niets te zoeken, laten we eerst maar eens zorgen voor stabiele selectie die enigszins kan voetballen. Voor mij hoeven die play offs niet gehaald te worden, maar wel een acceptabele pot voetbal op de mat en zeker in de Goffert.
piet, 17-03-13 09:58
is maar 1 man schuldig aan en dat is die lul van een trainer die heel langzaam ons cluppie kapot aan het maken is en het ergste is we zitten er nog een jaar aan vast met zijn goede wissels iedere week conboy was 1 van de betere hij had 4 wedstrijden schorsing kreeg die op 23 dec hij had volgens mij al weer een paar wedstijden mee kunnen doen maar nee dan kom je aan de principes van meneer pastoor ALEX ROT AUB OP.
richard, 17-03-13 09:56
Kyle..ik respecteer jou optimisme...maar we kunnen het toch echt niet mooier maken dan dat het is.En daarbij....als er zo waardeloos wordt gevoetbalt en zo'n balleninstelling..dan vind ik dat de suppoters daar gerust van wat mogen zeggen. Als ik op mijn werk zo loop te lanteflanteren als George of achter de feiten aanloop als Van der Velden dan krijg ik daar ook wat van te horen...en als ik dat elke week doe dan zegt mijn baas...weet je wat jij doet...zoek jij maar eens een andere baan.
Ans, 17-03-13 09:48
Prachtig dat optimisme hier.... Hoort een fan niet iemand te zijn die onvoorwaardelijk achter zijn club staat en niet iemand die 7 (!) speelronden voor het einde de moed opgeeft? Ik denk oprecht dat NEC meer kwaliteit in de selectie heeft dan een Heerenveen of een ADO. Als dat er niet uitkomt is dat doodzonde, maar het enige dat wij kunnen doen is de ploeg in ieder geval niet afvallen. Ajax volgende week wordt ook pittig, maar dat betekent niet dat we het net zo goed kunnen overslaan.
Kyle, 17-03-13 09:31
eigenlijk is het te gek voor woorden...loop je eerst tegen de 6e plaats aan te duwen op de ranglijst...en zo ga je straks elke week 1 plaats verder de kelder in. want let maar op.....clubs als PEC en heracles gaan ons ook nog voorbij...en volgend seizoen gaan we weer het zelfde liedje afspelen.

Ik heb eens terug gekeken en we hebben dit jaar om precies te zijn...3x een leuke wedstrijd gezien in de Goffert..tegen utrecht.psv en vitesse...de rest van bagger van het hoogste nivo.

maar het is niet alleen het voetbal...ik vind eigenlijk alles doods bij NEC......wij hebben het meest verschikkelijke publiek uit de ere divisie.totaal geen sfeer. staat het bij de rust nog 0-0..beginnen ze al weer met dat boegeroep en gefluit...echt ongegrijpelijk. 10 minuten voor tijd gaan de eerste al naar huis...dan spoor je toch niet....2-1 achter en dan al naar huis gaan...echt clubliefde hoor..als ze maar weer op tijd thuis bij de kachel zitten.

verder heb ik ook totaal gen vertrouwen in dat gedoe van die investeerders.Ik ben er niet helemaal van op de hoogte maar ik geloof nooit dat het wat wordt...als die twaalf heren echt zoveel poen hebben waarom dan eerst de club op orde brengen ? pomp er juist 5 miljoen in om de club op orde te brengen...dan heb je daar geen 2 of 3 jaar voor nodig. des te eerder de club gezond is en des te beter(lees hoger op de ranglijst voetbalt) des te eerder komen de grote sponsors. Nu met al die kleine sponsors en gepeupel is alleen maar kwartjeswerk.

En wat ik gisteren al aanhaalde en JanP ook.....ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat er volgend jaar tussen de 1000 en 2000 minder seizoenskaarten worden verkocht..deels door de recessie maar het gros door die baggerpartijen die in de goffert getoond worden. Mijn kids hebben gisteren helaas ook al besloten om volgend jaar niet meer te gaan...kan ze eerlijk gezegd nog niet eens ongelijk geven. voor de jeugd zijn er wel leukere dingen om de zaterdagavond mee door te brengen.

Verder was ik weken geleden blij dat Pastoor bijtekende....nu denk ik eerlijk gezegd een rampjaar wordt. hij krijgt de jongens niet aan het voetballen en totaal niet meer gemotiveerd. ik heb zo'n idee dat de helft van de selectie hem het liefst een flinke trap tussen zijn benen wilt geven.

nou ..ik ben mijn ei weer kwijt....ik hoop dat ik het op alle punten helemaal mis heb....de toekomst zal het uitwijzen.

voor mij is het weekend al (weer) naar de knoppen maar verder iedereen nog een fijne zondag
Ans, 17-03-13 09:30
Je zag hoe prof. Heerenveen het oppakte. Gewoon een versnelling hoger spelen en NEC achteruit drukken. Daar had NEC gewoon geen antwoord op en dat thuis geeft te denken. Waarom het voetbal ineens zoveel minder is is mij een raadsel. Voorheen konden ze elkaar nog makkelijk vinden. Het is bij tijd en wijle inderdaad los zand zoals janP zegt. De cohesie is weg. Alleen maar hard werken is niet voldoende. Die 1-0 voorsprong gaf totaal geen rust NEC werd er alleen maar minder door. Genoeg kansen zei Palsson. Well ik zag nog een maar dotten van kansen aan de overkant. Deze nederlaag had nog veel hoger kunnen zijn. De kansen van NEC ontstaan uit standaardsituaties (geeft al te denken). Dan zit er vaak een poot of lichaam tussen. Uitgespeelde kansen zie ik steeds minder. En van ons program word ik ook al niet vrolijk.
Aqua07, 17-03-13 09:30
Wat was dit weer lachwekkend zeg. Het wordt met de week erger bij NEC. Wat een anti-voetbal speelt NEC zeg de laatste 5 weken onder Pastoor. Geen enkele lijn in het spel, geen enkele overtuiging en wil om te winnen. Geen gif in de klote van de spelers, helemaal niks.
Dan hebben we toevallig mazzel gehad vandaag dat Babos een paar puike reddingen verrichte, want anders hadden we bij rust al met 0-3 achter gestaan.
Schandalig voetbal. Dit is gewoon Jupiler League niveau. We moeten nog 7 wedstrijden. Ajax-uit, Twente-uit, AZ-thuis, PSV-uit, Zwolle-thuis, NAC-uit en RKC-thuis. Ik denk serieus dat we net 3 of 4 punten pakken.

Ik heb voordat iedereen hosanna sprak over NEC, gezegd dat NEC er nog lang niet was. NEC deed het opzienbarend de 1ste seizoenshelft, maar NEC kennende speelt NEC een helft van een seizoen goed en de andere dramatisch. Je kunt beter dramatisch beginnen zoals Heerenveen dan goed beginnen en slecht eindigen zoals NEC dat nu doet.
Ik roep ook al weken dat we gewoon moeten uitkijken voor na-competitie. Allemaal leuk en aardig die play-offs plekken, maar wat hebben we er te zoeken? Alleen maar meer onnodige wedstrijden in de benen, niet fris beginnen aan de nieuwe competitiestart. Bullshit. NEC hoort gewoon tussen plek 10 en 13 thuis zolang er geen geld in wordt gestoken/gepompt.

Ik ben helemaal niet boos, maar ik ben wel teleurgesteld in de mentaliteit en inzet van sommige spelers die de afgelopen weken ondermaats is geweest.
Zwolle, Heerenveen, Groningen, NAC, ADO, AZ, RKC en Heracles hebben allemaal betere voetballers dan NEC en zullen de aankomende weken ook meer punten pakken dan NEC.
Het zal me niets verbazen als NEC nipt 15e eindigt met 4 punten van VVV of Willem II af.

WIJ - ZIJN - ER - NOG - LANG - NIET!
Marcelo, 17-03-13 09:28
Keesjan, het is in mijn ogen niet de opstelling, hoewel ik liever ook enkele andere spelers zou zien in de basis.
Maar het voetbal als team is helemaal weg.
Het hangt als los zand aan elkaar, en ziet nog maar weinig aanvallen met een gedachte er achter.
Wat Henny hieronder beschrijft, vuurpijlen zag ik ook regelmatig.
Dat kan een keer, maar niet in die mate, zeker met de vrij harde wind, komt geen bal aan, en kom je nooit tot aanvaardbaar voetbal.
Buiten dat denk ik, dat de verhoudingen binnen de groep, door de binnenbrandjes, er ook niet beter op worden.
En weten al lang, dat is wat Aqua, aangeeft dat de kwaliteit niet over loopt, van creativiteit.
Als dat allemaal weinig valt, zijn we vrij machteloos, als een tegenstander, dat wel als een team opereert, een versnelling hoger schakelt.
Al met al hoop ik dat we nog een paar leuke potjes zien in de Goffert, want we zijn als publiek thuis niet erg verwend, en kunnen we nog op een fatsoenlijke plek eindigen rond 10-12.
janP., 17-03-13 08:40
Het is klaar geen play offs meer gewoon plaats 12 tot 14 het zit er niet meer in.
En bedankt pastoor voor de fijne opstelling die je hebt gemaakt het was weer klote.
Ga volgend jaar lekker naar az of zo.
keesjan, 17-03-13 00:47
Ik mis inderdaad gif en overtuiging in dit team. Beetje mat allemaal alsof het allemaal vanzelf komt aanwaaien. Het positiespel waar Pastoor mee dweept is ver te zoeken. De ruimtes zijn te groot en al helemaal voor NEC. Cmovs speelde een beroerde wedstrijd en Conboy doet het aardig met kopballetjes, van Amieux zien we nog wel eens een leuke voorzet vanaf links. Vandaag helemaal niet gezien.
Aqua07, 16-03-13 23:56
Ja idd JanP dat is de grote vraag. 1 slechte wedstrijd ok 2 slechte kan ook nog maar 6 of 7 ??? Niemand weet het Alex ook niet. Of zijn we zo stom om na 24 wedstrijden en 36 punten te denken : de rest komt ook wel ?
Echt voer voor psychologen . En je denkt iedere week dat de volgende beter is. Nu dus niet meer gezien restprogramma. En als Pec en NAC en RKC straks de punten nog hard nodig hebben.....enfin vul maar in.
piet, 16-03-13 23:55
Wat hebben we eigenlijk te zoeken in Europa met dit elftal. We mogen blij zijn dat we niet degraderen.
rogier, 16-03-13 23:50
Helemaal met je eens Aqua, maar kan mij iemand vertellen wat de reden is, of redenen zijn, dat wij blijkbaar geen pot mee op de mat kunnen leggen, waarin wij beter zijn dan de tegenstander, in spel, afwerken, positiespel, druk zetten naar voren, verdediging zonder overtuiging, constant mensen te veel ruimte geven.
Wat is er in godsnaam gebeurt, dan wij de laatste 6 a 7 wedstrijden, tegen de Utrecht de laatste aanvaarbare pot, dat daar helemaal niks meer van over is?
janP., 16-03-13 23:47
Veel heeft te maken met kwaliteit. Ik zie ook sommige jongens onder hun niveau acteren. Neem nou Rieks. Die laat al heel lang niets meer zien. George niet gezien bij zijn invalbeurt + nog een paar beroerde corners. Vangballetje voor keeper. Voorin loopt alleen Boymans tenminste als ie bruikbare ballen krijgt. Pastoor moet het eens proberen samen met Platje die ook nog een aardige voorzet heeft. Het middenveld was inderdaad zoek na het uitvallen van Koolwijk, maar sowieso vond ik Heerenveen een veel betere ploeg met betere wendbaarde spelers moet snelheid en de linies kort op elkaar. Van Basten heeft dit elftal eindelijk op het spoor en over twee weken passeren ze NEC als wij in Amsterdam weer verliezen. Babos speelde vandaag goed de rest was op wat oplevingen beneden maats. Zag geen gif geen felheid en dan verlies je gewoon van Heerenveen. Na de gelukkige 1-0 wist ik al dat we deze pot niet zouden winnen. Er mag zeker wat bij met de zomer, want in Europa hebben wij met dit elftal niets te zoeken.
Aqua07, 16-03-13 23:38
een ding is zeker wij de suporteres hoeven niet langer na te denken over europees voedbal, want daar hebben we echt niets te zoeken,dat is wat deze spelers ons van avond duidelijk gemaakt hebben. Als ik zie hoe de verdedigers reageren op de aanvallers van de tegen partij dan is zo van loop maar door....... en onze aanvallers en degene die de voorzetten moeten geven laten allemaal afweten laten we hopen dat ze niet verder afzakken als de 12de plaats
ton_nieuwegein, 16-03-13 23:32
Hoe is het weer mogelijk ??!!!!Geen greintje agressie 1-0 voor en ipv doordrukken gaan we achteruit lopen. Dus 1-1 en over en uit. Pastoor wat doen jullie de hele week ? Sjoelbakken ganzenborden of cartoons kijken ????
Over en uit dit seizoen, gelukkig staan we veilig en de 12 e plek komt in zicht Daar horen we toch te staan ? Bah wat een FC Knudde. Ik heb er nu al een zwaar hoofd in voor het nieuwe seizoen. Jammer maar helaas we verdienen blijkbaar niets beters
piet, 16-03-13 23:24
Zonder gekheid, het zou zonde zijn als dit seizoen als een nachtkaarsje uitgaat. We hebben , nog steeds trouwens, bijna hele seizoen om play-offs gestreden (sorry Ans), helaas gaat wisselvalligheid ons nekken
Robbie, 16-03-13 23:09
Dan zijn we in ieder geval met z'n tween JanP...... Haha
Robbie, 16-03-13 23:07
Ans, ik denk dat je wel eens gelijk kan krijgen, qua seizoenkaarten.
Ik hoor die geruchten ook om mij heen.
Ondanks dat wij nu nog 8e staan, zijn er weinigen tevreden over het vertoonde spel in thuiswedstrijden.
Met het aanstellen van nog een saai en slecht Pastoor tijdperk van nog zo'n jaar, denk ik dat dit wel eens waarheid kan worden.
Want ik zie ook weinig progressie in het vertoonde spel, het is voor mij een beetje uitgewerkt onder Pastoor, hij kan ze niet meer motiveren, en ook de binnenbrandjes beginnen hun tol te eisen.
Voor mij geldt dit niet, want ik ben geen glory hunter , in goede en slechte tijden.
janP., 16-03-13 23:04
NEC heeft een nieuwe bestemming gevonden voor het Goffertstadion het sprookjesstadion naar het sprookjesboek van m.d.P.

Wat (g)een tactiek/systeem voetballen we toch . Ballen worden als een projectiel de lucht in gevuurd of als een ongeleid projectiel na voren geschoten zonder te kijk maar waar deze terecht komen . En dan maar zien welke gek er achter aan gaat lopen. Als er dan bij toeval de bal bij een NEC speler terecht is gekomen .Is deze zo moe van het rennen dat hij niets meer met die bal kan. Op deze fantastisch tactiek traint m.d.P. nu al bijna 2 jaar een geweldig resultaat m.d.P.bravo. Daar komt die brijante wissel van Roorda bij . Dit is een logische wissel bij een 1-0 stand een geweldige tactische vondst. Dan je tweede nog briljanter wissel Cmovs er af de enige speler die in de verdedigen enigszins overeind bleef er af geweldig.Alleen de laatste was enigszins logisch . m.d.P. bedankt voor weer een verloren thuiswedstrijd.Hoeveel hebben we er thuis al gewonnen misschien wel 3.Ik ben blij naar huis gegaan we hebben dan wel verloren maar hebben een toptrainer geweldig.
Henny, 16-03-13 22:24
Vervelende bijkomstigheid is dat Koolwijk z'n contract volgend seizoen verloopt, dus zal NEC hem eind van dit seizoen in de etalage zetten om nog wat centen te vangen......
Robbie, 16-03-13 22:16
helaas ben normaal positief maar wat ik vanavond heb gezien,vreselijk wat een wedstrijd niet om naar tekijken,ik vraag me af wat rieks en van de velde vanavond in de goffert deden ik had ze al naar 5min gewisseld en gelijk naar huis gestuurd en dan onze achterhoede op Conboy en Babos na niveau van nec amateurs,ik vraag me af of men op de training wel oefend op het overspelen van de bal naar spelers met het zelfde tenue,men kijkt nog niet eens maar trapt maar wat,er zit totaal geen voetballen in de ploeg en zullen de playoffs moeten vergeten want er worden zo geen punten meer gehaald,alleen dat de supporters steeds een rot weekend hebben.
dick, 16-03-13 22:07
Ans helaas moet ik je helemaal gelijk geven, seizoen is afgelopen, concentreren op het volgende seizoen en spelers (keeper) uitproberen.
ps: weet palsson trouwens dat je een bal ook op de borst kunt aannemen, controleren met de voet en dan naar iemand overspelen die hetzelfde shirt aanheeft.
antoine, 16-03-13 22:02
Het welbekende kwartje viel dit seizoen heel vaak de juiste kant op, maar sinds een aantal weken oogt N.E.C echt z zwak!
Lopen als kippen zonder kop door elkaar bij balbezit en balverlies.
Will (Wie stelt die vent ook in godsnaam op!?) staat al wedstrijd na wedstrijd op 20 meter van zijn directe tegenstander, en loopt er als die tegenstander in balbezit komt, alleen maar achter aan voor jan met de welbekende ''korte achternaam''.
Z zwak!
En dan wordt je weer getrakteerd bij het wegvallen van Koolwijk (werd vandaag weer eens pijnlijk duidelijk h belangrijk hij is) op Roorda, wat een ongelofelijke (kl*te!) speler is dat, komt z veel inzicht, kwaliteit, agressie, daadkracht, inzicht? (heb hem weer de ene na de andere foutieve pass zien geven).
Z ongelofelijk zwak!

Donkere wolken pakken zich samen boven N.E.C als ze zo door blijven gaan, en dan over 2 weken ''Ajax uit'', (ik hou m'n hart vast).
Robbert, 16-03-13 21:52
piet, Meiracker zat gelukkig niet op de bank die kan het niveau nog lang niet aan.Net wat Jan zegt met het uitvallen van Koolwijk was het gebeurt.Misschien was het beter geweest als Platje in de plaats van Rieks was begonnen.Maarja dat is achteraf.Babos een paar zeer goede reddingen de eerste helft anders hadden we al met 2-0 achtergestaan.
Alfred, 16-03-13 21:44
de fut is er uit bij NEC....einde seizoen.

Ik realiseer mij na de afgelopen twee wedstrijden dt wij ook gewoon een slecht elftal hebben. het is dat we de eerste helft van de competitie aardig wat punten gehaald hebben anders hadden we nu keihard degradatievoetbal gespeeld.

Van de reijden die praat over hogerop voetballen...op dit moment zit hij op het nivo van een jupilerclub.

Will is verdedigend erg zwak...en volgens mij staat hij daar toch wel voor.

Cmovs....hoe hij die bal liet lopen....

Van der Velden....daar was ik al over uitgepraat...vieze natrapper....voor hetzelfde geld hadden we weer met 10 man gestaan.

Falkenburg...nu weten we waarom hij bij AZ niet in de basis stond...alleen maar kansen missen en de tweede helft onzichtbaar zijn.

Iemand wel eens drie slechte corners zien nemen in twee minuten....George han het.

Maar de man van de wedstrijd vandaag was toch echt wel mister Pastoor....koolwijk eraf..geblesseerd jammer ..maar dan iemand op die positie zetten met 0 rendement speelminuten en totaal geen wedstrijdritme...totaal geen zelfvertrouwen.....tja...dan wil je zulke wedstrijden ook niet winnen.

Wat ik al enige weken voorspelde gaat gebeuren...wij eindigen onder in de kelder...ook zullen wij niet zoveel punten halen als vorig seizoen.

En als ik iemand van NEC nog over de play offs hoor lullen dat trek ik hem eigenhandig door de tv.

ook zal NEC volgend jaar een groot probleem krijgen met de verkoop van seizoenskaarten....wie koopt er nu nog een seizoenskaart om van de 17 wedstrijden hooguit 3 leuke potten te zien...waarschijnlijk zal ik wel weer zo gek zijn...maar velen echt niet meer.

Babos,Conboy en boymans en koolwijk vandaag een kleine voldoende...de rest valt onder de titel.......dit was brandhout...goedenavond
Ans, 16-03-13 21:44
Ben blij dat we genoeg punten hebben zodat we de eredivsie in blijven maar het gaat nog een kut seizoen worden geloof me maar